Breaking

Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017

Η ιστορική ρότα του West Capella

 Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2017

Η ιστορική ρότα του West Capella Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την είσοδο του γεωτρύπανου West Capella της γαλλικής πετρελαϊκής εταιρείας Total στην κυπριακή ΑΟΖ. Το πλοίο έπλεε την Κυριακή ανοικτά της Κρήτης, ενώ υπολογίζεται ότι θα εισέλθει στο οικόπεδο «11» την Τετάρτη.

Μέχρι στιγμής το πρόγραμμα της Total τηρείται χωρίς απρόοπτα και ανατροπές, ενώ αναμένεται ότι προς τοτέλος της εβδομάδας θα ξεκινήσουν οι γεωτρητικές εργασίες. Η γεώτρηση, η οποία φέρει την ονομασία «Onesiphoros», θα είναι η πρώτη και θα ακολουθήσει μελλοντικά επιβεβαιωτική γεώτρηση, εφόσον οι αρχικές ερευνητικές δραστηριότητες είναι επιτυχείς. 

Σκοπός της ερευνητικής γεώτρησης είναι η αξιολόγηση της πιθανής παρουσίας υδρογονανθράκων και συγκεκριμένα φυσικού αερίου. Οι προτεινόμενες δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν στη Λεκάνη της Λεβαντίνης.

Η εξεταζόμενη περιοχή βρίσκεται εντός του ερευνητικού τεμαχίου «11», το οποίο απέχει περίπου 150 χλμ. από την ακτογραμμή της Κύπρου και καλύπτει συνολική επιφάνεια περίπου 2.958 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Η εν λόγω γεώτρηση, η οποία ονομάστηκε «Onesiphoros West-1 (OW-1)», θα είναι κάθετη σε βάθος 1.698 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. 



Μετά τις εργασίες γεώτρησης, καταγραφής και λήψης δεδομένων, η γεώτρηση Onesiphoros West-1 (OW-1) θα σφραγιστεί και εγκαταλειφθεί. Η διάρκεια των εργασιών ανόρυξης της υπό αναφοράς γεώτρησης (OW-1) εκτιμάται στις 50 μέρες σε περίπτωση μη ανεύρεσης υδρογονανθράκων και στις 72 εάν ανευρεθούν. Η διάρκεια της κινητοποίησης και απομάκρυνσης του πλοίου γεώτρησης εκτιμάται συνολικά στις 12 ημέρες.

Σε περίπτωση που ανευρεθούν υδρογονάνθρακες δεν θα πραγματοποιηθούν «δοκιμές παραγωγής γεώτρησης», αλλά θα ληφθούν δεδομένα μέσω χρήσης ραδιενεργών ή και ακουστικών πηγών για την καταγραφή δεδομένων κι άλλες μέθοδοι μέτρησης. Επίσης, εφόσον κριθεί απαραίτητο, πιθανόν να διεξαχθεί σε επόμενη φάση επιβεβαιωτική γεώτρηση (Onesiphoros West-2 ‘OW-2’). 

Στο τέλος των γεωτρητικών κι άλλων εργασιών και μετά τη διαπίστωση τυχόν παρουσίας υδρογονανθράκων η γεώτρηση θα σφραγισθεί και εγκαταλειφθεί, ενώ το πλοίο γεώτρησης θα απομακρυνθεί. Η γεώτρηση θα σφραγιστεί υδραυλικά με φραγμό από σκυρόδεμα σε τέσσερα σημεία σε περίπτωση μη ανεύρεσης υδρογονανθράκων ή σε έξι σημεία εάν εντοπιστούν.

Πριν από την έναρξη των εργασιών ανόρυξης γεώτρησης θα χρησιμοποιηθεί τηλεχειριζόμενο όχημα για τη σάρωση της περιοχής του σημείου γεώτρησης σε ακτίνα περίπου 200 m για την ανίχνευση τυχόν αρχαιολογικών ευρημάτων. Σύμφωνα με την Περιβαλλοντική Μελέτη Αναφοράς που υποβλήθηκε, δεν έχουν καταγραφεί στην περιοχή έρευνας οποιαδήποτε ευαίσθητα και προστατευόμενα είδη και οικότοποι. 

Η αποτυχία της Διάσκεψης για το Κυπριακό στρέφει όλα τα βλέμματα στο γεωτρύπανο, με την αντίδραση της Τουρκίας να είναι για την ώρα ασαφής, παρά τις κατά καιρούς απειλές που έχουν εκτοξευθεί. 

Το σημείο όπου θα πραγματοποιηθεί η γεώτρηση δεν περιλαμβάνεται στα αμφισβητούμενα από την Τουρκία τμήματα της κυπριακής ΑΟΖ, ωστόσο αμφισβητείται από τουρκικής πλευράς το δικαίωμα της Κυπριακής Δημοκρατίας να αναζητήσει υδρογονάνθρακες ερήμην της τουρκοκυπριακής κοινότητας. 

Η εταιρεία Total αποφάσισε να επανεξετάσει το δυναμικό του τεμαχίου «11» μετά την ανακάλυψη του μεγάλου κοιτάσματος «Ζορ» στην αιγυπτιακή ΑΟΖ το 2015, το οποίο απέχει μόλις 6 χιλιόμετρα από το τεμάχιο «11» και δημιουργεί αισιοδοξία για εξεύρεση παρόμοιων κοιτασμάτων με αυτά του «Ζορ».

Σημειώνεται ότι στις 26 Ιουνίου η Κυπριακή Δημοκρατία εξέδωσε NAVTEX 240/17 με την οποία δεσμεύει την περιοχή στην οποία θα διεξαχθεί η γεώτρηση από το West Capella από τις 10 Ιουλίου έως τις 15 Οκτωβρίου του 2017.

Όσον αφορά στο γεωτρύπανο West Capella, πρόκειται για πλοίο που κατασκευάστηκε το 2008 και, σε μέγεθος, είναι 228 x 42 m. 





Να σημειωθεί ότι οι υπεράκτιες γεωτρητικές εργασίες και δραστηριότητες θα υποστηρίζονται από χερσαία βάση ανεφοδιασμού, η οποία θα βρίσκεται εντός του χώρου του λιμένα Λεμεσού. Στην εν λόγω χερσαία βάση θα υπάρχουν χώρος αποθήκευσης των γεωτρητικών σωλήνων, των χημικών που θα χρησιμοποιούνται στις υπεράκτιες δραστηριότητες γεώτρησης, προβλήτα για τη φορτοεκφόρτωση υλικών και αποβλήτων, μονάδα παραγωγής γεωτρητικών ρευστών, χώρος αποθήκευσης των γεωτρητικών ρευστών, χώροι στάθμευσης, γραφεία, χώροι προσωρινής αποθήκευσης αποβλήτων από τις υπεράκτιες δραστηριότητες κ.λπ.

Το πλοίο γεώτρησης και οι υπεράκτιες γεωτρητικές εργασίες και δραστηριότητες θα υποστηρίζονται από συνολικά τρία πλοία, εκ των οποίων το ένα θα βρίσκεται συνεχώς στην περιοχή ανόρυξης της γεώτρησης για σκοπούς ασφάλειας, ενώ τα άλλα δύο θα μεταφέρουν προμήθειες, εξοπλισμό, υλικά και απόβλητα από και προς το πλοίο γεώτρησης και τη χερσαία βάση ανεφοδιασμού. 

Εκτιμάται ότι θα απαιτούνται οκτώ δρομολόγια μετ’ επιστροφής σε εβδομαδιαία βάση. Η μεταφορά του προσωπικού θα γίνεται με ελικόπτερο από το Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας με εκτιμώμενα έξι δρομολόγια μετ’ επιστροφής ανά εβδομάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου